Hejdå 2014, hej 2015

1kommentarer


Var ett tag sedan jag bloggade nu, då jag helt enkelt inte kännt särskilt för det. Under tiden har det hunnit blivit ett nytt år, en avslutad termin i skolan, kompisgäng, utgångar och även massa körkortsplugg. 

Känns sjukt att det är 2015, och att vi snart går in på andra månaden detta år. Tiden går så fort! Är dock ganska glad att det är ett nytt år. "Nytt år, ny möjligheter" är egentligen skitsnack tycker jag. Att ändra sitt liv om man inte är nöjd med det kan man ju göra när som helst. Det som känns skönt dock är att jag nu kan lämna 2014 bakom mig. Mycket nytt och speciella saker som var bra hände, som studenten och att börja på högskolan, men samtidigt var större delen av förra året riktigt jobbig för min del. Jag fick känna på hur det kändes att vara där längst nere på botten, och fick kämpa för att klättra upp därifrån igen. För att nå toppen igen kommer jag behöva kämpa mer, men jag har lärt mig att oavsett hur hemskt det kan kännas att leva så blir det bättre så småningom och att visa saker är värda att kämpa för, som sig själv till exempel, hur töntigt det nu än kan låta. Så därför är jag glad över ett nytt år, då man kan lägga det gångna året bakom sig och fokusera på framtiden. Och jag hoppas att 2015 kan bli ett blir ett år då jag mår bra, det är i alla fall vad jag kommer försöka få det till!



1 kommentarer

Anonym

23 Jan 2015 15:49

Helt rätt inställning, Finns ingen bättre en du Elin..kram

Kommentera

Publiceras ej